За результатами розгляду численних звернень 12 червня 2019 року державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Столичного округу здійснено виїзд на вул. Садова, 2 м. Києва (Русанівські сади) у ході якого встановлено скид неочищених стічних вод через 2 випуски колекторів у річку Десенка у Дніпровському районі м. Києва (Русанівські сади).
Експлуатацію зазначених колекторів здійснює ПрАТ «АК «Київводоканал» (Деснянський водозабір).
Державною екологічною інспекцією Столичного округу здійснено відбір проб стічних вод із зазначених колекторів та вживатимуться заходи впливу до винних осіб. У випадку встановлення нанесення збитків державі будуть пред’явлені відповідні процесуальні документи для відшкодування таких збитків балансоутримувачем зазначених колекторів.
Державна екологічна інспекцією Столичного округу звертає увагу громади міста Києва, що можливі порушення природоохоронного законодавства ПрАТ «АК «Київводоканал» є наслідком безвідповідальних дій керівництва вказаної компанії, а також не допусків державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища Столичного округу до проведення планових перевірок вказаного підприємства.
Додатково інформуємо, що ПрАТ «АК «Київводоканал» протягом 2017, 2018, 2019 років не допускає державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища до проведення планових перевірок, про що були складені відповідні акти та протоколи про притягнення посадових осіб до адміністративної відповідальності.
Однак, незначна сума адміністративного штрафу за не допуск інспекторів до планової перевірки підприємства (765 гривень) дає можливість таким підприємствам-порушникам природоохоронного законодавства уникати перевірок під час яких нарахування штрафів та збитків понесених державою у результаті діяльності цих підприємств можуть сягати мільйонів і навіть десятків мільйонів гривень.
Про факти не допуску ПрАТ «АК «Київводоканал» до проведення планових перевірок поінформовано правоохоронні органи та голів Київської міської та Київської обласної державних адміністрацій.